მშობელთა თანხმობის ფორმა

თემატურ კალენდარული გეგმები

 

თემები - კალენდარული (ონლაინ სწავლების) გეგმა

 

V კლასი

 


სსიპ ქ. თბილისის 153 საჯარო სკოლ    

 

ინგლისური ენ

 

201 9 - 20 20 სასწავლო წელი

მასწ: სალომე ჯარიაშვილი

 

განხილვა უცხო ენების კათედრაზე

 

                                      სკოლის   დირექტორი:                                                     / ნათია ფეიქრიშვილი /

     სახელმძღვანელო საათობრივი განაწილება:

I სემესტრი - 4 5 საათი    

II სემესტრი - 6 0 საათი  

 

·         10 5 საათი 

·         36 სასწავლო კვირა

·         კვირაში 3 საათი

 

 


დაწყებითი საფეხური - IV დონე ( IV.)    

უცხოური ენა

 

სტანდარტი

 

შედეგების მიმართულების მიხედვით ბოლოს:

 

                                                                                             V კლასი

 

 

მიმართულება 1. ზეპირი მეტყველება (მოსმენა და ლაპარაკი)

მიღებული შედეგები

V კლასის პორების ინდიკატორები

I უცხ.დაწყ. (II) .1. მოსწავლემ უნდა შეძლოს სტანდარტიზებული განსაზღვრული ტიპის ტექსტის მოსმენა / მოსმენა-ყურება და გაგება.

მოსწავლე:

Ø  ამოიცნობს სასაუბრო თემას, კონტექსტს, თანამოსაუბრეებს;

Ø  განგებს ფამილარულ და თავაზიან ფორმულებს;

Ø  ამოიზნობს ჩვეულებრივ დეტალებს (სად, როდის, რამდენადაც, როგორ და სხვ.);

Ø  ამოიცნობს ამბის განვითარების ეტაპებს (როგორ მოხდა, როგორ მოხდა, როგორ   დამთავრდა) ;

Ø  განსაზღვრავს მოქმედებათა დროსა და ადგილს ;

Ø  ამოიცნობს პერსონაჟების ემოციებს, დამოკიდებულებას;

Ø  პერსონაჟთა საქციელიდან გამომდინარე, გამოაქვს დასკვნა მათი ხასიათის, თვისებების შესახებ ;

Ø  განარჩევს ინტონაციით გამოხატული ნათქვამის მოდალობას (თხოვნა, შეკითხვა, ბრძანება).

I უცხ.დაწყ. (II). 2. მოსწავლემ უნდა შეძლოს მარტივ ინტერაქციის მონაწილეობა,   რამდენიმე მოწინავე მონოლოგის წარმოება.

მოსწავლე:

Ø გაითამაშებს მარტივ დიალოგებსა და სცენებს; ტექსტების წარმოთქმისას იცავს შესაბამისობაშია ინტოცვა ას ა და რიტმს;

Ø მონაწილეობს მარტივ ინტერაქციაში; სვამს / პასუხობსკითხვებს კონკრეტულ საკლასო სიტუაციასთანდაკავშირებით ;

Ø სვამს / პასუხობს მარტივ კითხვების მისაცემად ნაცნობი თემების, ნასწავლი   ტექსტის შინაარსის შესახებ;

Ø მონაწილეობს სიმულაციურ სიტუაციაში (მაგ., მაღაზიაში, შეხვედრა ქუჩაში / პარკში თანატოლთან / უფროსთან);

Ø აღწერს გარემოს (ოთახს, ქუჩას, სურათს);

Ø მარტივი ენით ჰყვება ნანახ ან გაგონილ  ამბავს ;

Ø   საუბრობს მისთვის ნაცნობ თემებზე ( მაგ., ოჯახ, ნათესავები / მეგობრები ,   თავისუფალ დრო და სხვა).

I უცხ.დაწყ. (II). 3. მოსწავლემ უნდა შეძლოს საკომუნიკაციო მიმზიდველობა, რომელსაც ელემენტარული ენობრივი უნარ-ჩვევების გამოყენება წარმოადგენს;

მოსწავლე:

Ø ინტერაქციისას შეარჩიეთ საკომუნიკაციო გამოცდილების შესატყვისი მიმართვის ფორმებს, გამოთქმებს, კლიშეებს, თქვენს კონსტრუქციებს;

Ø იცავს შესაბამის ინტონაციასთან სხვადასხვა მოდალობის წინადადებების წარმოთქმის დროს;

Ø გამოიყენეთ მიმდებარე ტერიტორიის გამომხატველ მარტივ ენერგეტიკულ საშუალებად;

Ø იცავს ელემენტარულ სინტაქსურს მიმართავს წინადადებების წევრებს შორის ( ქვემდგომი და შემასმენლის შეთანხმება პირსა და რიცხვში );

Ø სათანადოდ გამოიყენეთ ნასწავლ ლექსიკურ ერთეულებს.

I უცხ.დაწყ. (II). 4. მოსწავლემ უნდა შეძლოს ზეპირი მეტყველების ამოცანების შესაბამისი სტრატეგიების გამოყენება.

მოსწავლე:

Ø  გამოთქვამს სავარაუდოდ შინაგან საქმეთა შესახებ ის, ილუსტრაციებ ის, არავერბალური ელემენტების საფუძველზე;

Ø  ცდილობს უცნობი სიტყვების, გამოთქმების, მნიშვნელო წინადადებების ის დამოუკიდებლად ამოცნობა ნაცნობ ელემენტებზე დაყრდნობით ( მაგ., კონტექსტი, ილუსტრაცია და სხვა) ;

Ø გამოიყენე  ენაზე აღწერს, რა ხერხით / მოახერხა მოსასმენი ამოცანის გადაჭრა.

 

 

მიმართულება 2. წ ერითი მეტყველება (კითხვა და წერა)

მისაღწევი შედეგები :

V კლასისშეფასების ინდიკატორები:

I უცხ.დაწყ. (II) . 5 . მოსწავლემ უნდა შეძლოს გაწაფულად   კითხვა.

მოსწავლე:

Ø  შესაბამისი ინტონაციისა და პაუზების გამოყენებით ხმამაღლა გამართულად კითხულობს მცირე ზომის ნაცნობ ტექსტებს;

Ø  ტექსტის შინაარსს ადეკვატურად უსადაგებს არავერბალურ მეტყველებას.

I უცხ.დაწყ. (II) . 6 . მოსწავლემ უნდა შეძლოს სტანდარტიზებული განსაზღვრული ტექსტების წაკითხვის კითხვა    და   გაგება.

მოსწავლე:

Ø  ამოიცნობს ტექსტის საკომუნიკაციო შემთხვევაციას (ავტორი, ადრესატი, თემა, მიზანი);

Ø  საკითხების ამოცანების შესაბამისად ტექსტში პოულობს ექსპლიციურად მოცემული ინფორმაციას;

Ø  ამოიცნობს მოვლენათა და მოქმედებათა თანამიმდევრობას; მათ შორის მიზეზშედეგურად ბუნებრივ კავშირებს;

Ø  ამოიცნობს პერსონაჟების ემოციებსა და განწყობილებს , მათი ქცევის მოტივებს (მაგ., რატომ არის მოწყენილი; რატომ მოიქცა ასე და ა.შ.); 

Ø  განარჩევს ტექსტში ავტორისა და პერსონაჟების სიტყვებს;

Ø  გამოყოფს სიუჟეტის განვითარების საფეხურებ ს.

I უცხ.დაწყ. (II). 7 . მოსწავლემ უნდა შეძლოს სხვადასხვა ტიპის მარტივი ტექსტურის სტრუქტურული და ენობრივი გამოყენების ამოცანები. 

მოსწავლე:

Ø  ამოიგნოზებს სხვადასხვა ტიპის მარტივი ტექსტების სტრუქტურებს იყენებენ;

Ø  ერთმანეთს ადარებს სხვადასხვა სახის ტექსტების კომპოზიციური აგენტების მიხედვით ( მაგ., გაკვეთილების ცხრილი და ღია ბარათი), ასახელებს განსხვავებულად, ასე ავსებს;

Ø  ამოიცნობს საკომუნიკაციო გამოცდილების შესატყვისი გამოთქმებს, კლიშეებს, ენობრივ კონსტრუქციებს (მაგ., მოკითხვის, მილოცვის, დაპატიჟების და სხვა) ;

Ø  ამოიცნობს სინტაქსურ მიმართებებს მარტივი წინადადებების წევრებს შორის, ზმნის ახლანდელი , წარსული და მომავალი დროის გამომხატველ ფორმებს, ზმნიზედებს, ადგილმდებარეობისა და დროის გამომხატველ მარტივ ენობრივ საშუალებებს (ზმნიზედას, არტივ ენობრივ საშუალებებს () .

 

I უცხ.დაწყ. (II) .8 . მოსწავლემ უნდა შეძლოს ნიმუშის მიხედვით მცირე ზომის ტექსტის დაწერა.

მოსწავლე:

Ø  თანამიმდევრობით გადმოსცემს ფაქტებს, მოვლენებს;

Ø  აღწერს / ახასიათებს ადამიანებს, ცხოველებს, საგნებს;

Ø  აზუსტებს საჭირო დეტალებს;

Ø  გამოხატავს თავის დამოკიდებულებას, გრძნობებს და სურვილებს.

 

I უცხ.დაწყ. (II). 9. მოსწავლემ უნდა შეძლოს წერილობითი ტექსტის სტრუქტურის დაცვა, ელემენტარული ენობრივი უნარ-ჩვევების გამოყენება.

მოსწავლე:

Ø გამოიყენეთ საკომუნიკაციო გამოცდილება შესაბამისობის ფორმულებს;

Ø იცავს წერილობითი ტექსტის სტრუქტურას;

Ø გამოიყენე სადგილმდებარეობისგამომხატველმარტივენ ბუნებრივსაშუალებას (ზმნიზედა, წინდებული);

Ø იცავსელემენტარულსინტაქსურმი მმართველობით დაცული და წევრთაშორისი ( მაგ ., ქვემდგომი და შემასმენლის შეთანხმება პირსა და რიცხვში );

Ø შეარჩევს ზმნის სათანადო ფორმებს;

Ø იცავსსიტყვათა წყობას მტკიცებული , უარყოფითიდაკითხვითიშინაარსისშემცველწინადადებებში ;

Ø იცავს ორთოგრაფიის წესებს, სწორად გამოიყენებს სასვენ ნიშნებს.

I უცხ.დაწყ. (II) . 10 . მოსწავლემ უნდა შეძლოს წერილების მეტყველების ამოცანების შესაბამისი სტრატეგიების გამოყენება.

მოსწავლე:

Ø  სათაურზე , ილუსტრაციებზე იყენებენ ენაზე გამოთქვამს ვ საჭირო ტექსტის შინაარსის შესახებ;

Ø  ნაცნობ ელემენტებზე და ყრდნობით ( მაგ., კონტექსტი, ილუსტრაცია, ნაცნობი ფუძე ) დამოუკიდებლად ამოიცნობს უცნობ სიტყვებ ს, წინადადებებ ს მნიშვნელობას ;

Ø  მთლიან ტექსტზე დაკვირვებით, მისი სიტყვიერ და არასიტყვიერ მაორგანიზებელ ელემენტების დახმარებით (სათაურ , რუბრიკა, ილუსტრაცია, წარწერა, აბზაც , სვეტ , ლოგო , ტიპოგრაფიულ მახასიათებლებ / მაგ., მსხვილი შრიფტი / და სხვ . ) მოიძიებს კონკრეტულ ინფორმაციას;  

Ø გამოიყენე  ენაზე აღწერს, თუ მოახერხა ამა თუ იმ საკითხზე დავალების შესრულება;

Ø  ეცნობა და გამოიყენებს სხვის მიერ შერჩეულ ხერხებს, გამოაქვეყნებს დასკვნა ამის შესახებ, თუ რომელი მიდგომა იყო სასურველია  უფრო ეფექტური და რატომ.

 

Ø  მოიძიებს და ამზადებს აუცილებელ სასწავლო რესურსებს ( მაგ., ლექსიკონ , ნიმუშ , საჭირო ენობრივი მასალადა სხვა);

Ø  წერს შავ ვარიანტს;

Ø  გადაიკითხეთ შავ ვარიანტს, სასწავლო რესურსები გაწმენდის ნაწლავებს და ასწორებს შეცდომებს;

Ø  ათეთრებს ნაწერს.

 

მიმართულება 3. ინტერკულტურა

მიღებული შედეგები

V კლასისშეფასების ინდიკატორები

I უცხ.დაწყ. (II). 11. მოსწავლემ უნდა შეძლოს სოციოკულტურული კონტექსტების ერთმანეთთან შედარება, პარალელების გავლენით უცხო და მშობლიური კულტურის ფენომენებს შორის.

 

მოსწავლე:

Ø  მოსწავლე იჩენს ინტერესს კულტურული განსხვავებების მიმართ; ავტორპარალელებს უცხო და მშობლებსკულტურულ და სოციოკულტურულ კონტექსტებს შორის და პოულობს მსგავსება და სხვაგვარად ;

Ø  გამოთქვამს მხოლოდ მოსაზრებას, დამოკიდებულების მსგავსებას და განსხვავებებს;

Ø  მოიძიებს დამატებით ცნობებს;

Ø  პოულობს ნასწავლი ანდაზის ანალოგური მუშაობის ენა და ადარებს გამოხატვის ფორმებს .

I უცხ.დაწყ. (II). 12. მოსწავლემ უნდა შეძლოს თანატოლებთან და მასწავლებლებთან ერთად   სხვადასხვა ტიპის პროექტის დაგეგმვა და განხორციელება.

მოსწავლე:

Ø  მასწავლებელთან , გუნდურ წევრებთან ერთად აქვთ საჭირო პროექტის წარმატებით განხორციელება კრიტერიუმებს, ეგვიპტის პროექტის განხორციელების ეტაპებს;

Ø  ასრულებს მისთვის მიკუთვნებულ ფუნქციას, განსაზღვრავს განაწილებას მონაწილეობს გუნდის ყველა წევრი მასწავლებლის დახმარებით ;

Ø  მასწავლებლის, მშობლის ან სხვა პირის დახმარებით მოიძიებენ სათანადო რესურსებს;

Ø  გუნდური წევრები მასწავლებლებთან ერთად ცდილობენ , დაამუშავებენ მასალას, აუმჯობესებენ და ასრულებენ პროექტებს.

 

მიმართულება 4.   სწავლის სწავლა

მიღებული შედეგები

V კლასისშეფასების ინდიკატორები

I უცხ.დაწყ. (II). 13. მოსწავლემ   უნდა შეძლოს სასწავლო საქმიანობის მართვა, სწავლების პროცესის დაფიქრება, საკუთარი წინსვლის ხელშეწყობა   და სწავლის პროცესების წარმატება და გაუმჯობესება აქტიურად მონაწილოდება .

მოსწავლე:

Ø  გეგმავს თქვენს საქმიანობას;

Ø  მონაწილეობს სწავლის პროცესის შეფასებას, ავსებს ასაკის შესაბამის თვითშეფასების სქემებს,

Ø  აკვირდება პორებს, რომელსაც იწვევს, გაიაზრებს და ასახელებს წინსვლისა და ჩამორჩენის მიზეზებს;

Ø  პირად პორტფოლიოს საკუთარი წინასვლის ამსახველი მასალებისთვის (პორნების სქემები, ვიდეო და აუდიო ჩანაწერები, პროექტის მასალები); 

Ø გამოიყენეთ  დამოუკიდებლად გადალახოს სიძნელეები;

Ø  აცნობიერებს და ასახელებს წინსვლისთვის ხელისშემშლელ მიზეზებს, მიუთითებს მათი გამოსწორების შესაძლო გზებზე (მაგ   .

I უცხ.დაწყ. (II) .14.   მოსწავლემ უნდა შეიძინოს სათანადო სტრატეგიები და სხვადასხვა ტიპის საგანმანათლებლო რესურსების ( ბეჭდვითი და მულტიმედიური რესურსების, ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების ) გაზიარებით გამოყენება.

მოსწავლე:

Ø  გამოიყენეთ სხვადასხვა ხერხს ლექსიკური მასალის ასათვისებლად ( მაგ., რამდენჯერმე წაკითხვა ან დაწერა, ასოცირება რაიმესთან, კონტექსტში გამოყენება, ერთი თემატიკის მიხედვით დაჯგუფება და სხვა); სისტემამატურად იმეორებს განვლილ ლექსიკურ მასალას;

Ø  გამოიყენეთ სხვადასხვა სტრატეგიის გრამატიკულ მოვლენებში გასასვლელად: თუ თქვენ იყენებთ საჭირო მექანიზმებს, ისე იყენებენ უცხოურ და მშობელთა ენების გრამატიკულ მოვლენებს ; გამოიყენეთ სქემებს, ტაბულებს, კლასიფიკაციებს, სტრუქტურულ მოდელებს;

Ø  ქმნის ოპერატიულ რესურსებს ( მაგ., ანბანურ / თემატურ ლექსიკონს, პლაკატს, მარტივ სქემას, კითხვარს და სხვა) იყენებს და მა ;

Ø  ეფექტიანად იყენებთ სახელმძღვანელო რესურსებს ( მაგ., ლექსიკონს, სტრუქტურულ ნიმუშებს, გრამატიკულ ცნობებს, ილუსტრაციებს და სხვა);

Ø  ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების (ისტ) მეშვეობით ეფექტურად იყენებენ ასაკის შესატყვისი საგანმანათლებლო პროგრამებს, ელექტრონულ ლექსიკონებს;

Ø  მასწავლებლებს დაეხმარებიან ინტერნეტ-რესურსების მოძიებაში და ამუშავებენ ტექსტებს, იყენებენ ფოტოებს, ცხელებს.

 

                                                                   ახალი აშენებული ხიდები 5

 

არა

თემატური ერთეული

თემატიკა

. . . მიღებული შედეგები

მეთოდები

/ სტრატეგიები

რესურსები

დრო . თარიღი

შეფასება

შენიშვნა

1

განყოფილება 4 

ქალაქში

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

სინდის მკითხველი:    დუბროვნიკი - სახელმძღვანელო წიგნიდან

 

 

ჩემი პორტფელისთვის

ქალაქის ამბები

ქალაქის გაზეთი

კულტურის კუთხე

ლონდონის სამი ცნობილი ქუჩა

პიტი ისევ ჯაშუშობს

Ადგილები ქალაქში

გადაადგილება

ყველას მშია

საკვები

კვება

ანა ტანსაცმელს ყიდულობს

Ტანსაცმელი

შოპინგი

 

ფაქტობრივი ტექსტი ქალაქის შესახებ

 

 

 

 

 

პროექტები:

1. გაზეთის წინა გვერდი

2. საუზმე

ახლა შემიძლია (თვითშეფასება)

უცხ . .I I V.1- 2 2

სლაიდშოუს ჩვენება

მარკირებული კითხვა პაუზებით და თხრობა .

ლექსიკური სავარჯიშოების შესრულება .

მოსმენა და

კითხვებზე პასუხი .

 

აღწერა გრამატიკული მასალის გამოყენებით .

მოსმენა და გამეორება .

მოკლე თხზულების დაწერა სურათების მიხედვით მოცემული ინფორმაციის გამოყენებით .

გონებრივი იერიში .

კითხვების მიხედვით სურათებზ საუბარი .

ჯგუფური მუშაობა

სამუშაო რვეული

CD ფლეიერი

ლეპტოპი .

სმარტფონები

ფლეშქარდები.

პერსონალური კომპიუტერი

4 სთ

16.03

19.03

20.03

27.03

განმავითარებელი (კომენტარი, სიტყვიერი რეფლექსიის მიცემა)

ხუთი

განყოფილება 5  

ერთი სამყარო, განსხვავებული სამყაროები

 

 

 

 

 

სინდის მკითხველი:     კუს და კურდღელი

 

წმ. Ვალენტინობა

 

ჩემი პორტფელისთვის

Სამყარო

ამინდის უკიდურესი რეგიონები |: ბოძები, უდაბნოები და ტროპიკული ტყეები

ცხოვრება ფერმაში

Ფერმის ცხოველები

ჩემი საყვარელი ცხოველი

ცხოველები

”ტვინის ენერგიის” ვიქტორინა No. 2

სკოლის ვიქტორინა ბიოლოგიასა და გეოგრაფიაში

კულტურის კუთხე

როცა ბუნება ბრაზდება

 

  ზღაპარი

 

 

 

 

Ვალენტინობა

 

 

პროექტები:

1. ჩვენი საყვარელი ცხოველები

2. საქართველო სუპერლატივებში

ახლა შემიძლია (თვითშეფასება)

უცხ . .I I V.1- 2 2

სურათების აღწერა .

ლექსიკური სავარჯიშოების შესრულება .

მოსმენა და როლური კითხვა .

წინადადებების შედგენა სურათების მიხედვით .

გრამატიკული სავარჯიშოების შესრულება .

მოსმენა , გამეორება და როლური თამაში .

მოსმენა და მღერა .

მოსმენა და სურათების სწორად დაწყება .  

მოსმენა და გამეორება .

სამუშაო რვეული

CD ფლეიერი

ლეპტოპი .

სმარტფონები

ფლეშქარდები.

პერსონალური კომპიუტერი

4 .ს

03.04

17.04

04.24

 

 

 

 

 

განმავითარებელი (კომენტარი)

6

განყოფილება 6 წარსულში დაბრუნება

ისტორიის ტესტი რთული იყო

რატომ არ იყავით სკოლაში

 გუშინ ძალიან დიდი ხნის წინ

 

 

ჩემი პორტფელისთვის

იმოქმედე ზღაპარი (წარსული მარტივი)

დღიური   საუბრობს წარსულზე

 

 გუშინდელ დღეს ვსაუბრობთ

 

ცხოვრება ქვის ხანაში

 

წარსული მარტივი o რეგულარული და არარეგულარული

Ზმნები

 

უცხ . .I I V.1- 2 2

 

სურათების აღწერა .

ლექსიკური სავარჯიშოების შესრულება .

მოსმენა და როლური კითხვა .

წინადადებების შედგენა სურათების მიხედვით .

გრამატიკული სავარჯიშოების შესრულება .

მოსმენა , გამეორება და როლური თამაში .

მოსმენა და მღერა .

მოსმენა და სურათების სწორად დაწყება .  

მოსმენა და გამეორება .

 

სამუშაო რვეული

CD ფლეიერი

ლეპტოპი .

სმარტფონები

ფლეშქარდები.

პერსონალური კომპიუტერი , შესაბამისი ლინკები

https://www.facebook.com/groups/148195491923040/permalink/2975259805883247/

4 .ს

 

01.05

08.05

15..05

22.05

განმავითარებელი (კომენტარი)

 

7

ნაწილი 7 ყველაფერი კარგად არის, რომელიც კარგად მთავრდება

Გაკვეთილი 1

რა მოხდა ისტორიის მუზეუმში

გაკვეთილი 2

ზვიგენი და გოგტი

გაკვეთილი 4 რა დღეში

Ფინალური ტესტი

მუზეუმში

 

საუბარი წარსულ მოვლენებზე

 

ინფორმაციის კითხვა წარსული მოვლენების შესახებ

 

სასკოლო ღონისძიება

 

არარეგულარული ზმნების წარსული მარტივი

უცხ . .I I V.1- 2 2

 

სურათების აღწერა.

ლექსიკური სავარჯიშოების შესრულება.

მოსმენა და როლური კითხვა.

წინადადებების შედგენა სურათების მიხედვით.

გრამატიკული სავარჯიშოების შესრულება.

მოსმენა, გამეორება და როლური თამაში.

მოსმენა და მღერა.

მოსმენა და   სურათების სწორად დაწყება.

მოსმენა და გამეორება.

 

სამუშაო რვეული

CD ფლეიერი

ლეპტოპი .

სმარტფონები

ფლეშქარდები.

პერსონალური კომპიუტერი , შესაბამისი ლინკები

https://www.facebook.com/groups/148195491923040/permalink/2975259805883247/

3 სთ

29.05

05.06

12.06

განმავითარებელი (კომენტარი)

განმსაზღვრელი

 



 

 თემატურ- კალენდარული (ონლაინ  სწავლების) გეგმა

 

VI კლასი

 


სსიპ ქალაქ თბილისის №153 საჯარო სკოლ

 

ინგლისური ენა

 

2019 – 2020 სასწავლო წელი                                          მასწ: სალომე ჯარიაშვილი

 

განხილულია უცხო ენების კათედრაზე

 

 

                                      სკოლის  დირექტორი :                                                    /ნათია ფეიქრიშვილი/

 

 

 

     სახელმძღვანელოს საათობრივი განაწილება:

I    სემესტრი -  44 საათი

II   სემესტრი - 61 საათი

 

·         105  საათი

·         36 სასწავლო კვირა

·         კვირაში 3 საათი

 

 

 


 

დაწყებითი საფეხური -  V  დონე (V.)

უცხოური ენა

 

სტანდარტი

 

წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგები მიმართულებების მიხედვით:

VVI კლასი

მიმართულება 1. ზეპირი მეტყველება (მოსმენა და ლაპარაკი)

მისაღწევი შედეგები:

VIკლასისშეფასების ინდიკატორები

Iუცხ.დაწყ.(II).1. მოსწავლემ უნდა შეძლოს სტანდარტით განსაზღვრული სხვადასხვა ტიპის ტექსტის მოსმენა/მოსმენა-ყურება და გაგება

მოსწავლე:

Ø  ამოიცნობს საკომუნიკაციო სიტუაციას(თემას, პერსონაჟებს/თანამოსაუბრეებს);

Ø  ამოიცნობს თანამოსაუბრეთა და პერსონაჟთა შორის არსებულ მარტივ ურთიერთობებ;

Ø  რეპლიკებზე დაყრდნობით გამოაქვს კონკრეტული დასკვნები თანამოსაუბრეთა შესახებ (მაგ., მათი სურვილები, გეგმები, ინტერესები, საქმიანობის, დამოკიდებულებებისშესახებ);

Ø  ამოიცნობს კონკრეტულ დეტალებს (მოქმედების დროს, ადგილს და ა.შ.);

Ø  ამოიცნობს სიუჟეტის განვითარების ხაზს;

Ø  ამოიცნობს მოქმედებათა თანმიმდევრობ;

Ø  ამოიცნობს ინტონაციით გამოხატული ნათქვამის მოდალობას (თხოვნა, მოთხოვნა, შეკითხვა, ბრძანება).

Iუცხ.დაწყ.(II).2. მოსწავლემ უნდა შეძლოს მარტივ ინტერაქციაში მონაწილეობა,  რამდენიმე წინადადებიანი მონოლოგის წარმოთქმა.

მოსწავლე:

Ø  სვამს/პასუხობს კითხვებს მისთვის ნაცნობ თემის (მაგ.,სტუმრად ქალაქში/სოფელში, საყვარელი საქმიანობა/გართობა, საყვარელი გადაცემები და სხვა)გარშემო;

Ø  გამოთქვამს საკუთარ დამოკიდებულებას, ემოცი გარკვეულ საკითხთან დაკავშირებით;

Ø  მოჰყავს მაგალითები პირადი გამოცდილებიდან;

Ø  მონაწილეობს სიმულაციურ სიტუაციაში (მაგ.,  გზა სკოლიდან სახლამდე, შეთანხმება შეხვედრის შესახებ; კაფეში; ვიზიტი ექიმთან, საჩუქრის შერჩევა და სხვა);

Ø  გეგმის მიხედვით ჰყვება მოსმენილი/წაკითხული ტექსტის მოკლე შინაარსს;

Ø  საუბრობს მისთვის ნაცნობ თემებზე(მაგ.,არდადეგები, გეგმები, გატაცებები, საყვარელი საქმიანობა და სხვა).

Iუცხ.დაწყ.(II).3. მოსწავლემ უნდა შეძლოს საკომუნიკაციო სიტუაციის გათვალისწინებით ელემენტარული ენობრივი უნარ-ჩვევების გამოყენება.

მოსწავლე:

Ø  ინტერაქციისას შეარჩევს საკომუნიკაციო სიტუაციის შესატყვის მიმართვის ფორმებს, გამოთქმებს, კლიშეებს, ენობრივ კონსტრუქციებს;

Ø  იცავს შესაბამის ინტონაციას სხვადასხვა მოდალობის წინადადებების წარმოთქმის დროს;

Ø  იყენებს ადგილმდებარეობის გამომხატველ მარტივ ენობრივ საშუალებებს;

Ø  იცავს ელემენტარულ სინტაქსურ მიმართებებს წინადადებების წევრებს შორის;

Ø  სათანადოდ იყენებს ნასწავლ ლექსიკურ ერთეულებს.

Iუცხ.დაწყ.(II).4. მოსწავლემ უნდა შეძლოს ზეპირი მეტყველების ამოცანების შესაბამისი სტრატეგიების გამოყენება.

მოსწავლე:

Ø  გამოთქვამს ვარაუდს შინაარსის შესახებსათაურის, ილუსტრაციების,არავერბალური ელემენტების საფუძველზე;

Ø  ცდილობს უცნობი სიტყვების, გამოთქმების, წინადადებების მნიშვნელოის დამოუკიდებლად ამოცნობა ნაცნობ ელემენტებზე დაყრდნობით (მაგ., კონტექსტი, ინტონაცია, ილუსტრაცია და სხვა);

Ø  მშობლიურ ენაზე აღწერს, რა ხერხით/გზით მოახერხა მოსასმენი ამოცანის გადაჭრა.

 

მიმართულება 2. წერითი მეტყველება (კითხვა და წერა)

მისაღწევი შედეგები:

VIკლასისშეფასების ინდიკატორები:

Iუცხ.დაწყ.(II).5. მოსწავლემ უნდა შეძლოს გაწაფული კითხვა.

მოსწავლე:

Ø  თავისუფლად კითხულობს ნაცნობ სიტყვებსა და ფრაზებს;

Ø  შესაბამისი ინტონაციითა და პაუზების გამოყოფით გამართულად კითხულობს მცირე ზომის ნაცნობ ტექსტებს;

Ø  ტექსტის შინაარსს ადეკვატურად უსადაგებს არავერბალურ მეტყველებას.

Iუცხ.დაწყ.(II).6. მოსწავლემ უნდა შეძლოს  სტანდარტით განსაზღვრული ტექსტების  წაკითხვა და გაგება.

მოსწავლე:

Ø  ამოიცნობს ტექსტის საკომუნიკაციო სიტუაციას (ავტორი, ადრესატი, თემა, მიზანი);

Ø  საკითხავი ამოცანების შესაბამისად ტექსტში პოულობს კონკრეტულ  ინფორმაციას;

Ø  ამოიცნობს მოვლენათა და მოქმედებათა თანამიმდევრობას; მათ შორის მიზეზშედეგობრივ კავშირებს;

Ø  ამოიცნობს პერსონაჟების ემოციებსა და განწყობებს, მათი ქცევის მოტივებს (მაგ., რატომ არის მოწყენილი; რატომ მოიქცა ასე და ა.შ.); 

Ø  განარჩევს ტექსტში ავტორისა და პერსონაჟების სიტყვებს;

Ø  გამოყოფს სიუჟეტის განვითარების საფეხურებს.

 

Iუცხ.დაწყ.(II).7. მოსწავლემ უნდა შეძლოს სხვადასხვა ტიპის მარტივი ტექსტის  სტრუქტურული და ენობრივი მახასიათებლების ამოცნობა.

მოსწავლე:

Ø  ამოიცნობს სხვადასხვა ტიპის მარტივი ტექსტის სტრუქტურულ მახასიათებლებს;

Ø  ერთმანეთს ადარებს სხვადასხვა სახის ტექსტს კომპოზიციური  აგებულების მიხედვით (მაგ.,კატალოგსა  და შემეცნებით ტექსტ), ასახელებს განსხვავებებს, მსგავსებებს;

Ø  ამოიცნობს საკომუნიკაციო სიტუაციის შესატყვის გამოთქმებს, კლიშეებს, ენობრივ კონსტრუქციებს (მაგ., წახალისების, შეთავაზების, კეთილი სურვილების და სხვა);

Ø  ამოიცნობს სინტაქსურ მიმართებებს მარტივი წინადადებების წევრებს შორის, ზმნის ახლანდელი, წარსული და მომავალი დროიგამომხატველ ფორმებს,  ადგილმდებარეობისა და დროის გამომხატველ მარტივ ენობრივ საშუალებებს (ზმნიზედას,წინდებულს).

Iუცხ.დაწყ.(II).8. მოსწავლემ უნდა შეძლოს ნიმუშის მიხედვით მცირე ზომის ტექსტის დაწერა.

მოსწავლე:

Ø თანამიმდევრობით გადმოსცემს ფაქტებს, მოვლენებს;

Ø აღწერს / ახასიათებს ადამიანებს, ცხოველებს, საგნებს;

Ø აზუსტებს საჭირო დეტალებს;

Ø გამოხატავს საკუთარ დამოკიდებულებებს, გრძნობებსა და სურვილებს.

Iუცხ.დაწყ.(II).9. მოსწავლემ უნდა შეძლოს წერილობითი ტექსტის სტრუქტურის დაცვა და ელემენტარული ენობრივი უნარ-ჩვევების გამოყენება.

 

მოსწავლე:

Ø იყენებს საკომუნიკაციო სიტუაციის შესაბამის ფორმულებს;

Ø იცავს წერილობითი ტექსტის სტრუქტურას, გამომუშავებული აქვს ელემენტარული ენობრივი  უნარ-ჩვევებიდა იყენებს მათ.

Ø იყენებს ადგილმდებარეობის გამომხატველ მარტივ ენობრივ საშუალებებს (მაგ., წინდებული, ზმნიზედა),

Ø იცავს ელემენტარულ სინტაქსურ მიმართებებს წინადადების წევრებს შორის (მაგ., ქვემდებარისა და შემასმენლის შეთანხმება პირსა და რიცხვში);

Ø იცავს სიტყვათა წყობას მტკიცებითი, უარყოფითი და კითხვითი შინაარსის შემცველ წინადადებებში (მაგ., ქვემდებარე, შემასმენელი, დამატება);

Ø იცავს ორთოგრაფიის წესებს, სწორად იყენებს სასვენ ნიშნებს.

Iუცხ.დაწყ.(II).10.მოსწავლემ უნდა შეძლოს წერითი მეტყველების ამოცანების შესაბამისი სტრატეგიების გამოყენება.

მოსწავლე:

Ø  სათაურზე, ილუსტრაციებზე დაყრდნობით მშობლიურ ენაზე გამოთქვამს ვარაუდს ტექსტის შინაარსის შესახებ;

Ø  ნაცნობ ელემენტებზე დაყრდნობით (მაგ., კონტექსტი, ილუსტრაცია, ნაცნობი ასოები) დამოუკიდებლად ამოიცნობს უცნობ სიტყვებს, წინადადებებს მნიშვნელობას;

Ø   მთლიან ტექსტზე დაკვირვებით, სიტყვიერ და არასიტყვიერ მაორგანიზებელ ელემენტების დახმარებით (სათაურ, რუბრიკა, ილუსტრაცია, წარწერა, აბზაც, სვეტ, ლოგო, ტიპოგრაფიულ მახასიათებლებ /მაგ., მსხვილი შრიფტი/ და სხვ.) მოიძიებს კონკრეტულ ინფორმაციას;  

Ø  მშობლიურ ენაზე აღწერს, რა გზით მოახერხა ამა თუ იმ საკითხავი დავალების შესრულება; ეცნობა და იყენებს სხვების მიერ შერჩეულ ხერხს  და გამოაქვს დასკვნა იმის შესახებ, თუ რომელი მიდგომა იყო მისთვის უფრო ეფექტური და რატომ.

 

 

 

 

 

მიმართულება 3. ინტერკულტურა

მისაღწევი შედეგები

VIკლასისშეფასების ინდიკატორები

Iუცხ.დაწყ.(II).11. მოსწავლემ უნდა შეძლოს ნასწავლი სოციოკულტურული კონტექსტების ერთმანეთთან შედარება, პარალელების გავლება უცხო და მშობლიური კულტურის ფენომენებს შორის.

მოსწავლე:

Ø  მოსწავლე იჩენს ინტერესს კულტურული განსხვავებების მიმართ;

Ø  ავლებსპარალელებს  უცხო და მშობლიუ კულტურულ და სოციოკულტურულ კონტექსტებს შორის და პოულობს მსგავსება-განსხვავებებს (მაგ.,სახელმწიფო სიმბოლოები, ეროვნული ვალუტა, ტრადიციული ჩაცმულობა, სუვენირები, ლეგენდადა სხვა);

Ø  გამოთქვამს საკუთარ მოსაზრებებს, დამოკიდებულებებს მსგავსებებისა და განსხვავებების შესახებ;

Ø  მოიძიებს დამატებით ცნობებს;

Ø  პოულობს ნასწავლი ანდაზის ანალოგიურს მშობლიურ ენაში და ადარებს  შინაარსის გამოხატვის თავისებურებებს.

Iუცხ.დაწყ.(II).12. მოსწავლემ უნდა შეძლოს თანატოლებთან და მასწავლებელთან ერთად  სხვადასხვა ტიპის პროექტის დაგეგმვა და განხორციელება.

მოსწავლე:

Ø  მასწავლებელთან, გუნდის წევრებთან ერთად აყალიბებს პროექტის წარმატებით   განხორციელების კრიტერიუმებს, ეგმავს პროექტის  განხორციელების ეტაპებს;

Ø  ასრულებს მისთვის მიკუთვნებულ ფუნქციას, რომლის განსაზღვრა-განაწილებაში მონაწილეობს გუნდის ყველა წევრი მასწავლებლის დახმარებით;

Ø  მასწავლებლის, მშობლის ან სხვა პირის დახმარებით მოიძიებს სათანადო რესურსებს;

Ø  გუნდის წევრებთან ერთად მასწავლებლის დახმარებით შეარჩევს, დაამუშავებს მოძიებულ მასალას, აუმჯობესებს და ასრულებს პროექტს.

 

მიმართულება 4.  სწავლის სწავლა

მისაღწევი შედეგები

VI კლასისშეფასების ინდიკატორები

Iუცხ.დაწყ.(II).13. მოსწავლემ  უნდა შეძლოს სასწავლო საქმიანობის მართვა, სწავლის პროცესზე დაფიქრება, საკუთარი წინსვლის ხელშეწყობა  და სწავლის პროცესის წარმართვასა და გაუმჯობესებაში აქტიურად მონაწილოება.

მოსწავლე:

Ø გეგმავს საკუთარ საქმიანობას; მონაწილეობს სწავლის პროცესის შეფასებაში, ავსებს ასაკის შესაბამის თვითშეფასების სქემებს, აკვირდება შეფასების შედეგებს, გაიაზრებს და ასახელებს წინსვლისა და ჩამორჩენის მიზეზებს;

Ø ქმნის პირად პორტფოლიოს საკუთარი წინსვლის ამსახველი მასალებისთვის (შეფასების სქემები, ვიდეო/აუდიო ჩანაწერები, პროექტის მასალები, წერითი ნამუშევრები); 

Ø ცდილობს დამოუკიდებლად გადალახოს სიძნელეები, აცნობიერებს და ასახელებს წინსვლისთვის ხელისშემშლელ მიზეზებს,  მიუთითებს მათი გამოსწორების შესაძლო გზებს (მაგ. რომელი ხერხი გამოიყენოს გრამატიკულ მოვლენებში გასარკვევად, სხვადასხვა ენობრივი მექანიზმების ამოსაცნობად).

Iუცხ.დაწყ.(II).14. მოსწავლემ უნდა შეძლოს სათანადო სტრატეგიებისა და სხვადასხვა ტიპის საგანმანათლებლო რესურსების (ბეჭდვითი და მულტიმედიური რესურსების, ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების (ისტ)) გააზრებულად გამოყენება.

მოსწავლე:

Ø იყენებს სხვადასხვა ხერხს ლექსიკური მასალის ასათვისებლად (მაგ., რამდენჯერმე წაკითხვა ან დაწერა, ასოცირება რაიმესთან, კონტექსტში გამოყენება, ერთი თემატიკის მიხედვით დაჯგუფება და სხვა);

Ø სისტემატურად იმეორებს განვლილ ლექსიკურ მასალას;ამოკრებს რთულად ათვისებულ ლექსიკურ ერთეულებს და ამუშავებს მათ;

Ø იყენებს სხვადასხვა სტრატეგიას გრამატიკულ მოვლენებში გასარკვევად:კონკრეტულ მაგალითებზე დაკვირვებით ამოიცნობს და იყენებს ენობრივ მექანიზმებს;ადარებს ერთმანეთს უცხოური და მშობლიური ენების გრამატიკულ მოვლენებს; იყენებს სქემებს, ტაბულებს, კლასიფიკაციებს, სტრუქტურულ მოდელებს;

Ø ქმნის ოპერატიულ რესურსებს (მაგ., ანბანურ/თემატურ ლექსიკონს, პლაკატს, მარტივ სქემას, კითხვარს და სხვ) და იყენებს მათ.

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                             NEW BUILDING BRIDGES 6

თემატური ერთეული

თემატიკა

...მისაღწევი შედეგები

მეთოდები

/სტრატეგიები

რესურსები

დრო. თარიღი

შეფასება

1

Unit 5  

WHO WAS WHO?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cindy’s reader:    Miss Agatha investigates

The case of the pink teddy bear

 

St. Valentine’s day

 

For my portfolio

The photo album

talking about the past

describing childhood photos

“Clue me in” quiz

famous people from the rast

jobs

Seven ladies and the dog

famous women from the past

jobs

Pete’s alibi

talking about past events

discussing ethical issues

apologising and accepting an apology

cheering somebody up

 

A detective story

 

 

 

 

 

Valentine’s day

 

 

 

Projects:

1. a famous person from the past

2. the mystery person game

Now I can ( self-evaluation)

უცხ..V. 1- 27

სურათების აღწერა.

ლექსიკური სავარჯიშოების შესრულება.

მოსმენა და როლური კითხვა.

წინადადებების შედგენა სურათების მიხედვით.

გრამატიკული სავარჯიშოების შესრულება.

მოსმენა, გამეორება და როლური თამაში.

მოსმენა და მღერა.

მოსმენა და  სურათების სწორად დაწყობა.

მოსმენა და გამეორება.

სამუშაო რვეული

CD ფლეიერი

ლეპტოპი.

სმარტფონები

ფლეშქარდები.

პერსონალური კომპიუტერი

4.ს

16.03

17.03.19.03

27.03

 

 

 

 

 

 

განმავითარებელი (კომენტარით) რეფლექსია წერილობითი

2

Unit 6  THE AMERICAN DREAM

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cindy’s reader: “All American” animals

 

For my portfolio

 

 

 

Easter

The big star

describing past events

child film stars

Zack’s Usa quiz

facts about the USA

The  captain

Columbus and the discovery of America

Reading maps

Sitting Bull and the Sioux

The Wild West American Indians: legends and facts, past and present

telling a story

Culture corner

Oh, My Darling Clementine

 

a  text about  Americal  Animals

 

 

 

 

Projects:

1. famous explorers and great discoveries

2. making your own quiz

Now I can ( self-evaluation)

 

easter

უცხ..V. 1- 27

სურათების აღწერა.

ლექსიკური სავარჯიშოების შესრულება.

სურათის აღწერა, მოსმენა და როლური კითხვა.

სურათების მიხედვით წინადადებების დანომვრა.

გრამატიკული სავარჯიშოების შესრულება.

მოსმენა და გამეორება.

მოსმენა და კითხვებზე სწორი პასუხის ამორჩევა.

მოსმენა და გამეორება.

სურათების და ლექსიკის გამოყენებით პოსტერის და პროგრამის  დაწერა.

სამუშაო რვეული

CD ფლეიერი

ლეპტოპი.

სმარტფონები

ფლეშქარდები.

პერსონალური კომპიუტერი

4.ს

02.04

16.04

23.04

30.04

განმავითარებელი (კომენტარით)

3

Unit 7 What the future holds

1.Whar will the future be like?

2.I promise I”ll change

3.Healthy habits

4 Nosy Suzy finds out

Life on Earth in the future

 

Predicting the future

 

Project make a poster

about the protecting the environment

 

Eating habits

 

 Gossip

უცხ.დ.V. 1- 27

 

სურათების აღწერა.

ლექსიკური სავარჯიშოების შესრულება.

სურათის აღწერა, მოსმენა და როლური კითხვა.

სურათების მიხედვით წინადადებების დანომვრა.

გრამატიკული სავარჯიშოების შესრულება.

მოსმენა და გამეორება.

მოსმენა და კითხვებზე სწორი პასუხის ამორჩევა.

მოსმენა და გამეორება.

სურათების და ლექსიკის გამოყენებით პოსტერის და პროგრამის  დაწერა.

სამუშაო რვეული

CD ფლეიერი

ლეპტოპი.

სმარტფონები

ფლეშქარდები.

პერსონალური კომპიუტერი

Word programms

4სთ

07.05

14.05

21.05

28.05

04.06

განმავითარებელი (კომენტარით)

4

Final test

summary

უცხ.დ.V. 1- 27

 

Word programm

Word programm file /ფოტო სურათი

12.06

განმსაზღვრელი

 

 




 

No comments:

Post a Comment

იაპონელებთან შეხვედრა 27.12.2024

  meeting with Japan